avatar Ten blog rowerowy prowadzi garanza z miasteczka Tychy. Mam przejechane 60335.09 kilometrów w tym 10490.18 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.22 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy garanza.bikestats.pl

Lipiec, 2008

Stawy i bynajmniej wcale nie

Czwartek, 31 lipca 2008 · dodano: 31.07.2008 | Komentarze 0

Stawy i bynajmniej wcale nie kolanowe lub innych kończyn....

Ma rowerowa passa trwa. Dzisiaj pajechali (znaczy się ja samój) na moje ulubione stawy na Woli. Jak zwykle pikne nad wyraz i nie ma co więcej pisać na ten temat. Patom obrałem kurs na Międzyrzecze a następnie wzdłuż żubrowiska (od północnej strony) do Studzienic. Jeszczo pętelka kobiórska i przez Papry do dom.

Sześć dych pękło - pikne zakończenie tego miesiączka!

Koniec z płaskim - trza podjeżdżać

Środa, 30 lipca 2008 · dodano: 30.07.2008 | Komentarze 0

Koniec z płaskim - trza podjeżdżać i zjeżdżać...

A więc Wyry, Gostyń, Wyry, Johanberg, Mikolow, Kattowiz-Podlesie, Czułów, Tichau.
Ciepło było jak cholera - co prawda wyjechałem kole pięć ale podjazd wyrski aasfaltowy i podjazd terenowy na wzgórze Jana wycisnął ze mnie niezłe poty. Osuszyłem się troszeczkę zjeżdżając do Mikołowa. Poszwendałem się po parku i przejechawszy rynek ustawiłem kierę na Podlesie.

Zjeżdżając Staropodleskastrasse włączyłem blat i szybciuśko na mym liczniczku pojawiło się 45km/h - fajursko!!!

A patom standardzik: przez Dupinę na Mąkołowiec (polukałem trochę na nowe inwestycje developerskie) i śmignąłem go home.

Odkrywanie nowych places, czyli lżejsza

Wtorek, 29 lipca 2008 · dodano: 30.07.2008 | Komentarze 0

Odkrywanie nowych places, czyli lżejsza jazda do Suszca...

Mapka w łapki i wytyczanko trasy do luknięcia na miejsca mi jeszcze nie znane. Suszec - to brzmi dumnie. Nastąpił więc wariant przez Kobiór, dolinę Korzeńca, gajówkę Mitręgówka, Maryjkę na Branicy, Suszec, Orzesze, Gostyń, mój bloczek.

Pikne było: Maryjka na Branicy, szlak rowerowy z Suszca o kolorze black, wyrobiska piasku na Orzeszu.

Wracając do dom nastąpiło mocne postanowienie powrotu w te rejony ale pewnikiem jak zwykle z wariantem na odwyrtkę, czyli łod Orzesza zaczynając. Pewnikiem kopnę się tamój z mym brotherem.

Szybsza pętelka pszczyńska

Poniedziałek, 28 lipca 2008 · dodano: 30.07.2008 | Komentarze 0

Szybsza pętelka pszczyńska z błotniczkami...

Żeby się kurna zbytnio nie zachlapać pozostawiłem w spokoju moje błotniczki na rowerku, czyli ich po prostu nie ściągnąłem. W ramach bowiem odreagowania jazdy ciągłoasfaltowej zamiar był (i został zrealizowany) by polatać rowerkowo bardziej po terenie niż po równiuśkim (bardziej lub mniej) asfalcie.

Tak też się stało! I jak zwykle lubiana przeze mnie pętelka do Pless przez Papry, Kobiór i Piasek wokół parku nowszego jak i starszego - czyli kole new żubrowiska i pól rozmaitych na których śmigają goście na melexach z kijaszkami w dłoniach by naparzać kulki do dołeczków.

Powrót nastąpił przez Studzienice z szybszym włączeniem się w lasek od strony boiska w Studzienicach i wyłączeniem się z lasku kole Cielmic. Ogólnie pycha!

Asfaltowe śmiganie na piaski...

Sobota, 26 lipca 2008 · dodano: 27.07.2008 | Komentarze 0

Jużem to planował od jakiegoś czasu - kopalnia piasku Szczakowa w Jaworznie (a właściwie tuż za).
Dzień wcześniej było leguralne oberwanie chmur nad Tychami i okolicami, więc woda zalegała prawie wszędzie. Założyłem więc błotniczki z mocnym postanowieniem: "dzisia śmigam po asfalcie". Tak też uczyniłem: z Tychów do Lędzin, patom na Imielin (przez Hołudnów) a następnie witałem się z Jaworznem. Przejeżdżając licznymi rozkopanymi drogami w Jaworznie kopnąłem się na Ciężkowice i środeczkiem wyrobisk piaskowych do miejscowości Bór Biskupi. Troszkie polukałem, popstrykałem zdjątek i asafalcikiem (a jakże) wzdłuż glajzów na zalew Sosina. Tamój wchłonąłem snickersa i popedałowałem do dom tą samą drogą jeno na odwyrtkę.

Ciepło było jak cholera - słoneczko zaznaczyło swą obecność na mych kończynach (wszystkich czterech). Pot lał się z pod kasku na brwi i próbował zalewać oczy, ale co tam: ciężko nie było, co najwyżej niezbyt komfortowo.

Setka pękła bo takie były plany..

Niedzielnie, bratersko, bicyklowo….

Niedziela, 20 lipca 2008 · dodano: 21.07.2008 | Komentarze 0

Po obiadku zdzwoniłem się z moich rodziców pierworodnym czyli moim brotherem na rowerowe śmiganie na łąkowy zalew. Pojeździlimy lajtowo po asfaltach, szutrach, ścieżkach nadjeziornych i przyleśnych. Zroblimy objazdówkę zalewu łąkowego z finałem na rynku w Pless. Ludziów tamój było od metra bądź jak kto woli prawie na każdym centymetrze kwadratowym. Przycupnęliśmy na krawężniczku z colą i lodziaczami: pojedlimy, łyknęlimy i ruszlimy damoj.

Na Paprocanach się rozdzieliliśmy i od tej chwili na mym liczniczku rowerkowym pojawiła się trzydziecha na godzinę (czasem nawet cztery więcej) i nie schodziła aż do dom. Króciutko ale z przytupem i ze świstem.

Taka nieśmiała trzydziestka....

Sobota, 19 lipca 2008 · dodano: 21.07.2008 | Komentarze 0

Po krótkim (tygodniowym) urlopie z rodzinką nad Baltic Mare wróciłem w sobotę do dom. Machnąłem kole 650 kilosów w dosyć szybkim tempie i bez żadnych korków, więc w drzwi od mieszkanka otwierałem po godz. 14. Szybka kawka i na bicykl z zamiarem takiego sobie okołogodzinnego rozjeżdżenia się po prawie 1,5 tygodniowej przerwie od siodła, kiery, pedałów i całej reszty składającej się na mój rowerek.

Pojeździłem po okolicach cielmicko-świerczyniecko-bojszowsko-tyskich. Przy okazji zrobiłem wariant ścieżki leśnej o której już myślałem od jakiegoś czasu - z tą jednakże różnicą, że wariant był od przeciwnej strony niż zamierzałem i tak właściwie sam do końca nie wiedziałem gdzie mnie ta ścieżka zawiedzie. A tu proszę wyjeżdżam koło dobrze mi znanej leśniczówki (nazwy nie znam).

Tej niedzielnej jazdy miało

Niedziela, 6 lipca 2008 · dodano: 07.07.2008 | Komentarze 0

Tej niedzielnej jazdy miało nie być....

A plany były takie piękne: 4 albo nawet 5 godzin pedałowania w miejsca mi jeszcze nie znane. A tu małżonka moja w sposób kategoryczny oraz tonem nie znoszącym sprzeciwu oznajmiła mi, że ta niedziela będzie rodzinna pełna gębą. Tak toże się stało - pierwej z dzieciarami a patom dziecka do rodziców na działkę a ja i moja druga połóweczka śmignęliśmy na kaweczkę, ciasia i takie tam. Nie powiem czas zleciał szybciuśko i przyjemniaście.

A gdy już dzionek chylił się ku końcowi taka niespodzianka!!! Znalazł się czas na kręcenie korbą rowerową. Machnąłem się więc do Radostowic - Czarkowa - Pless - Studzienic - Kobióra i Paprocany See. W sumie to wyszło nawet lepiej: mniejszy gorąc, mniej ludziów na trasie i wind się skończył na szczęście.

Szybciejsza jazda przedurodzinowa.

Nie

Sobota, 5 lipca 2008 · dodano: 07.07.2008 | Komentarze 0

Nie było zbyt dużo czasu, gdyż po południu czekały urodzinki u mego fathra. Śmignąłem więc na godzinkę asfaltową bez trzymanki po tyskich obrzeżach. Takie tam: Czułów, Wygorzele, Jaroszowice, Bieruń, Świerczyniec, Cielmice i dom.

Najpierw z wiatrem, więc było szybciej; powrót pod wiatr (centralnie w face) a był on wcale nie słaby, więc speed spadał w tempie zastraszającym.

Bez specjalnego zmęczenia materiału (moich mięśniów) gdyż było króciuśko, ale jak to na bicyklu jak zawsze przyjemnaście...

Objazdówka mojego city i troszkę

Czwartek, 3 lipca 2008 · dodano: 03.07.2008 | Komentarze 0

Objazdówka mojego city i troszkę szerzej rozumianych okolic.

Kole pięć o'clock słoneczko raczyło śmignąć za chmurki, więc ja raczyłem ruszyć moje siedzenie na objeżdżenie mego miastka i łokolic. Ależ kurna było parno!! Bez specjalnego katowania się - chciałem bowiem lekko rowerowo pośmigać a nie kąpać się we własnym pocie.

A więc ruszyłem na browar obywatelski (brzmi dumnie prawda?) bądź jak kto woli na fabrykie Hoop'a (to już tak nie brzmi). Patom przez Wilkowyje na Wyry-Gostyń-Zgoń-stawy korzenieckie na Kobiórze-Paprocany-mój bloczek.
Ale żeby nie było - spociłem się solidnie, czemu winna w głównej mierze była panująca aura a nie narzucone tempo.

Jutro się zaczyna łykendzik!!! Jak się uda to może wyczesam jedną lub nawet dwie eskapady rowerkowe - było by fajursko....